۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹

پیروزمنش به مهر خبر داد:

رقابت شناگران معلول قم برای کسب سهمیه اعزام به بازی‌های پاراآسیایی

رقابت شناگران معلول قم برای کسب سهمیه اعزام به بازی‌های پاراآسیایی

قم - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان قم از رقابت شناگران معلول قم با حریفان خود به منظور کسب سهمیه اعزام به بازی های پاراآسیایی 2014 خبر داد.

محمد پیروزمنش در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ورزش جانبازان و معلولین قم در چند رشته ورزشی شانس کسب سهمیه برای حضور در بازی های پاراآسیایی را دارد، تصریح کرد: داشتن نماینده و کسب مدال از این پیکارها که در اینئون کره جنوبی برگزار می شود، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: در رشته هایی همچون بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، دو و میدانی و همچنین شنا دارای شانس اعزام ورزشکاران جانباز و معلول قم به بازی های پاراآسیایی 2014 در شهر اینچئون کره جنوبی هستیم و انشاءالله همچون بازی های پاراآسیایی جوانان سال گذشته در مالزی چند مدال در انتظار ورزش قم خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان قم از حضور شناگران قم در مسابقات انتخابی تیم اعزامی به رقابت های شنا به این بازی ها خبر داد و یادآور شد: شناگران مدعی از استان های مختلف کشور به منظور کسب سهمیه مسابقات پاارآسیایی اینچئون از امروز با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار رقابت های قهرمانی کشور شنا جانبازان و معلولین کشور با نظارت IPC برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقات از امروز با حضور 100 شناگر از 21 استان کشور در استخر مجموعه ورزشی آزادی به انجام می رسد و تا عصر جمعه ششم تیرماه ادامه می‌یابد.

پیروزمنش ابراز داشت: با برنامه ریزی انجمن شنا فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان، این مسابقات علاوه بر اینکه جنبه رقابت های قهرمانی کشور را دارد، با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می شود و برای اولین بار است که چنین رویدادی در تقویم رسمی IPC درج شده است.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه رقابت های شنا جانبازان و معلولین قهرمانی کشور، برای کسب سهمیه مسابقات پاراآسیایی نیز در نظر گرفته شده، شناگران مدعی قطعا با تمام توان در آن حضور می یابند و همین مساله عامل افزایش سطح مسابقات خواهد بود.

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان قم عنوان داشت: دراین مسابقات، تمامی استانداردهای مورد نظر در مسابقات جهانی رعایت شده و داورانی که قضاوت رقابت شناگران شرکت کننده در آن را بر عهده دارند، روند برگزاری رقابت ها را زیر نظر دارند.

وی تصریح کرد: حد نصاب مورد نظر برای این دوره از مسابقات شنا جانبازان و معلولین کشور، حد نصاب هایی است که توسط کمیته برگزاری بازی های پاراآسیایی اینچئون مشخص شده و پس از انجام رقابت‌ها، شناگرانی که موفق به ثبت حد نصاب های مورد نظر شده باشند معرفی خواهند شد تا با توجه به رکورهای ارسالی، تعداد سهمیه اختصاص یافته به کشورمان برای حضور در بازی های پاراآسیایی 2014 تصمیم گیری شود.
 

کد خبر 2319999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha